ARKIVERING

Vi på OCT AB har arbetat med dokumenthantering i närmare 20 års tid och jobbar idag med några utav världens största företag och koncerner. Hos oss är inget företag för litet eller för stort för att kunna använda vår externa arkiveringstjänst då vi alltid anpassar oss utefter kundernas behov och krav. Vi levererar hög säkerhet och service ifrån vårt arkivlager i Lunda industriområde, vilket gör oss till det största och mest centrala arkivbolaget i Stockholm.

Arkivlokalerna är fukt, brand och inbrottssäkra samt uppfyller lagens krav gällande säker och korrekt förvaring utav bland annat bokföringsmaterial och dokumentation som kräver viss förvaring eller sekretess. Lokalerna är rustade med kameraövervakning med AA larm som har direktkontakt med larmcentralen.

Alla våra kunders arkivmaterial förvaras på samma plats, vilket också betyder att vår unika service och söktid alltid gäller, och kunderna är insatta i vart materialet arkiveras. Vi hjälper våra kunder med hela arkivprocessen och alla typer utav arkivuppdrag, allt ifrån strukturering och sortering av interna arkiv till säkerhetsdestruktion, återsökningar och mycket mer. Våra arkivtjänster utförs alltid utav vår egen utbildade arkivpersonal som innehar tystnadsplikt.

Destruktionsbevakning är standard vilket innebär att vi informerar om när tiden för arkivering gått ut och färdigställer gallringslistor som godkännes av kunden. All destruktion sker på ett miljövänligt och säkert vis.

OCT AB | Arkivering
Offertförfrågan

Behöver ditt företag se över sina nuvarande arkivrutiner?

Kontakta oss idag så hjälper vi er på ett professionellt sätt. Snabbt, enkelt och smidigt.
Offertförfrågan

Sveriges självklara val vid dokumenthantering

OCT AB | Internettjänst

INTERNETTJÄNST

När man väljer att arkivera sitt material externt hos oss på OCT AB får man som kund tillgång till vår moderna och unikt framtagna internettjänst. När all din dokumentation är inregistrerad i vårt arkivsystem kan du enkelt logga in med ett personligt användarnamn och lösenord för att få tillgång till bland annat din förteckning. symantec-ssl

Vår internettjänst innehar högsta säkerhetsnivån gällande digitala tjänster, vi innehar SSL Certifikat (AES 256) från Symantec med teknik från VeriSign.

KONKURSHANTERING

Ibland händer det att företag går i konkurs eller av andra skäl måste lägga ner sin verksamhet och behöver möjlighet till ett förskottsbetalat arkivupplägg, vi finns givetvis här för att hjälpa er hela vägen även då.

Vår arkivavdelning har lång erfarenhet av konkurshantering och hjälper alla typer utav företag med att ta fram individuellt anpassade lösningar både vad det gäller hantering, destruktion och prisupplägg. Ni kan tryggt överlåta arkiveringen till oss, vi följer den allmänna arkivlagen, bokföringslagen och de krav som ställs på oss som arkivleverantör.

VI HAR NÖJDA KUNDER ÖVER HELA SVERIGE

OCT AB levererar alltid, rätt, snabbt och kostnadseffektivt.
Ekonomiavdelningen är supernöjda med tjänsten. Det går snabbare för dem att beställa dokumenten från OCT AB än att hämta dokument från källaren.
Krister Holger, LFR AB
Vi har valt OCT AB som leverantör för vår långtidsarkivering.
Snabb åtkomst, säkert och full kontroll på webben. Det gillar jag!
Johan Viberg, BDO AB
Att vara arkivkund hos OCT AB är hur smidigt som helst!
Vi mailar dem när det är dags för hämtning, och punktligt är de hos oss och löser vårt utrymmesbehov. Lika pålitliga är OCT AB när vi beställer hem akter. Alltid lika pålitliga!
Sven-Inge Stern , Advokatfirman Fylgia KB
OCT AB är ett företag med snabb återkoppling och bra service, vi blir alltid bra bemötta och är väldigt nöjda med vårt val av arkivleverantör.
OCT AB erbjuder en tjänst som passar oss perfekt, det är snabb och proffsig service, bra transporter och en prisvärd tjänst. Vi är supernöjda och kan med gott samvete rekommendera OCT AB´s arkivtjänster till andra företag!
Anders, Zenvie AB

VÅRT SERVICELÖFTE

Har du funderingar kring din arkivering?

Tveka då inte att ta kontakt med oss på arkivavdelningen,
så berättar vi mer!

Kontakta oss

På OCT AB jobbar vi hårt med att kunna ge alla våra kunder snabb och hög service och det är alltid enkelt att få kontakt med oss som arkivleverantör.
Vår största prioritering är att kunna leverera det kunderna efterfrågar snabbt och säkert, samt ge dem den bästa servicen oavsett vad det är för uppdrag kunderna kräver. Eftersom vårt höglager och huvudkontor finns på samma plats i Stockholm blir transporttjänsterna alltid prisvärda då vi inte behöver leverera ut material från flera platser i landet.

Det är även till stor fördel att vi arbetar med våra egna fordon och kunnig utbildad personal och alltid kan garantera snabba leveranser och hämtningar.

Vi värdesätter att ha en god relation med våra kunder, då vi vet att det är viktigt att ständigt ha bra kontakt med företagen vi arbetar tillsammans med. På så sätt kan vi alltid leverera det bästa utav vår tjänst till kunderna.